{ MAURETANIA, MALI - PAŹDZIERNIK/LISTOPAD 2011 }

Wyprawa ma charakter kameralny, dający możliwość zakosztowania Sahary oraz autentycznego spotkania z innymi kulturami. Jedziemy dwoma samochodami 4x4 (długi Defender i Land Cruiser HJ61). Istnieje możliwość transportu motocykli na prom oraz przewóz rzeczy motocyklistów na terenie Afryki. Jest to propozycja dla zdecydowanych osób, które przedkładają przygodę nad komfort i wygody.
Od motocyklistów wymagamy doświadczenia w jeździe w terenie oraz motocykla enduro z załozonymi kostkami (o poj. silnika minimum 400cm3 oraz suchej masie nieprzekraczającej 200kg*).

 

 

TERMIN: 14.10. - 13.11.2011
 
TRASA: Polska>prom (ostateczna decyzja w sprawie wyboru portu wyjściowego jest uzależniona od rodzaju zgłoszeń; rozważamy Genuę i Algeciras). >Tetouan>Larache>Rabat>Casablanca>Marrakech>Agadir>Goulimine>Layoune> Nouadhibou>Choum>Atar>Passe d’Amogjar>Ouadane>Chinguetti>Terjit>Akjoujt>Nouakchott>Nara> Sokolo>Niono>Massina>Djenne>Mopti>Bandiagara >Segou>Bamako>Dideni>Diema>Nioro>Ayoun el Atrous>Kiffa>Matmata>Alak>Nouakchott>Nouadhibou>Layoune>Goulimine>Agadir> Marrakech>Casablanca>Rabat>Larache>Tetouan>prom>Polska
 
Dystans: 17489km

 
PLAN ZWIEDZANIA 
1. Maroko
a) Sahara Zachodnia, Layoune, okolice Boujdour z wrakami statków, styk Sahary z Atlantykiem
2. Mauretania
a) off road z Bou Lanouar do Choum wzdłuż linii kolejowej lub trasą jednego z odcinków Dakaru
b) Płaskowyż Adrar z oazami i miastem Atar
c) Przełęcz Passe d’Amogjar
d) off road z Wadan do Chinguetti, stare ksary w Wadan, Chinguetti (UNESCO)
e) opcjonalnie trasa z Atar do Tidjikja, prawdziwa Sahara w 4 dni: Guelta de Taonjafet, ruiny w Rachid, niezapomniane krajobrazy, zachody słońca przy ognisku i wschody słońca o poranku.
f) przejazd brzegiem Atlantyku w Parku Narodowym Banc d’Arguin (UNESCO)
g) spotkanie z krokodylami nilowymi w Matmacie
3. Mali
a) stare miasto w Djenne (UNESCO), dzień targowy w sobotę
b) Uskok Bandiagara, Kraj Dogonów (UNESCO)
c) rzeka Niger, trzecia największa rzeka Afryki
d) prawdziwa „Czarna Afryka” w stolicy kraju Bamako

 
KOSZT: 
I Opcja - 1300 Euro od osoby jadącej w samochodzie. W kosztach wyjazdu uwzględniliśmy następujące wydatki: transport pojazdem terenowym, promy, wizy do Mauretanii i Mali.
 
II Opcja - 1000 Euro od motocyklisty. W kosztach: transport motocyklisty wraz z motocyklem na prom oraz z promu do Polski, wizy do Mauretanii i Mali. Support podczas przejazdu przez Afrykę: ekwipunek biwakowy, dodatkowe paliwo i woda dla motocyklisty o łącznej masie nieprzekraczającej 50kg przewożone są w samochodach.
 
III Opcja - 600 Euro od motocyklisty. W kosztach: transport motocykla na prom oraz z promu do Polski, wizy do Mauretanii i Mali. Support podczas przejazdu przez Afrykę: ekwipunek biwakowy, dodatkowe paliwo i woda dla motocyklisty o łącznej masie nieprzekraczającej 50kg przewożone są w samochodach.
 
IV Opcja - 200 Euro od osoby jadącej w 4x4 innym niż samochody organizatorów. W kosztach: wizy do Mauretanii i Mali. Prowadzenia na trasie w Afryce.
 
Koszty noclegów, wyżywienia i benzyny do motocykli każdy pokrywa we własnym zakresie (w większości przypadków będziemy starali się spać na dziko wśród urzekającej przyrody, ale czasami trzeba się umyć). Nocleg na kempingach w Maroku w 2011: średnio 9 PLN od osoby. Cena posiłku w Maroku w 2011: średnio 10 PLN od osoby. Orientacyjny koszt benzyny na odcinku afrykańskim dla motocykla spalającego 7,5l/100km wynosi 650 Euro.
 
W przypadku zainteresowania wyjazdem zaliczka w wysokości 130 Euro płatna do 31.08.2011 (bezzwrotna przy wycofaniu się zainteresowanego/ej z imprezy). Jeśli wyprawa zostanie odwołana z powodu niewystarczającej ilości chętnych, zaliczka zostanie zwrócona w całości. Szczegółowych informacji udzielamy telefonicznie lub mailowo.

 
KONTAKT:
Tomek 602 137 570 tomaszlorek@yahoo.pl
Bartek 602 345 383 bartosz@laskiewicz.pl

 

 

 
* - nie dotyczy osób, które jeżdżą lepiej od Tadka Błażusiaka.

powrót do strony głównej